Melodili Yol nerede? Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen “Melodili Yol” uygulamasının Türkiye’de birinci sefer Ankara’da hayata geçirildiğini belirtti. Pekala, Melodili Yol nerede? Melodili Yol Türkiye’de hangi vilayette ve ilçede? Ayrıntılar…
MELODİLİ YOL NEREDE?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Melodili Yol” uygulamasının Türkiye’de birinci defa Ankara’nın Nallıhan ilçesinde hayata geçirildiğini duyurdu. Sabit süratte seyreden araçlardan Mozart’ın Türk Marşı bestesi duyulacak.
Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasının yol yüzeyine makul aralıklarla yerleştirilen işaretlemeler yahut oyuklar sayesinde araçların geçişi sırasında oluşan titreşim ve ses üretme prensibine dayandığını tabir etti. Bakan Uraloğlu, “Bu oyuklar yahut işaretlemeler, araçların belli bir süratle geçtiği takdirde müzikal bir melodi oluşturacak formda tasarlanıyor. Yüzeydeki her bir oyuk yahut işaretleme, farklı frekansta bir nota verecek formda konumlandırılıyor. Şoför sabit süratle seyrettiğinde, oluşan titreşim ve sesler birleşerek hedeflenen ezginin duyulmasını sağlıyor” dedi.
MELODİLİ YOLDA HANGİ MÜZİK ÇALIYOR?
Bakan Uraloğlu, Karayolları 4’üncü Bölge Müdürlüğü (Ankara) sorumluluğundaki Nallıhan-Beypazarı Devlet Yolu’nun 21’inci kilometresinde yer alan Eymir köyü mevkisinde uygulamanın tamamlandığını belirtti. Uygulamanın, Nallıhan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Alanı’nı etkilemeyecek bir aralıkta hayata geçirildiğini kaydeden Uraloğlu, “Sürücüler, belli bir süratte seyrederken Mozart’ın Türk Marşı’nı net biçimde duyabiliyor” dedi.
Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasının 2’nci etabı için çalışmaların 17 Mayıs 2025 tarihinde Ankara- Eskişehir Devlet Yolu’nun Sivrihisar çıkışındaki 37’nci kilometresinde yer alan Kertek mevkisinde başlatıldığını açıkladı. Benzeri uygulamaların yapıldığı öteki ülkelerde yerleşim yerlerine yakın kesitlerde gürültü nedeniyle şikayetlerin arttığını belirten Bakan Uraloğlu, “Biz bu nedenle uygulamaları yerleşim alanlarından uzakta yapmayı tercih ediyoruz” tabirlerini kullandı.
Melodili Yol sisteminin en güzel sonucu verebilmesi için makul teknik kriterlerin karşılanması gerektiğini aktaran Uraloğlu, “Taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit süratlerde seyredebileceği, yolun düz olduğu, üst yapı bozuklukların olmadığı, pürüzsüz bir kaplamaya sahip yollarda yapılması gerekiyor. Melodili Yol uygulamasının, kısa müddette aşınarak özelliğini kaybetmemesi ve melodinin en net biçimde duyulabilmesi için mümkün olduğunca düşük trafik hacmi olan, bilhassa ağır taşıt trafiğinin az olduğu yollara yapılması değer arz ediyor” açıklamasında bulundu.
More Stories
Banka Soygunu Teşebbüsü: Selim T. Tutuklandı
Espark Alışveriş Merkezi’nde Jandarma’nın 186. Yıl Dönümü Aktiflikleri
Kredi Çekmek İçin Bankada Pompalı Tüfekle Tehdit: Kuşkulu Tutuklandı